Clemensnäs presenterar Bomb # 1 Jesper Bergkvist

JB2Jesper kommer närmast från spel i Gamla Stan IBK där han endast spelat 4 matcher denna säsong på grund av jobb utomlands. Han har under dessa matcher producerat 1 mål och 3 assist från sin backposition. Men vid bytet till Clemensnäs verkar det som att Jesper kommer att flytta upp på en centerposition vilket är en position som han spelat på tidigare under sin karriär. I Skellefteå kan Jesper ses lite som en innebandyprofil där han är ett välkänt namn ute i stans innebandykrets. BQ som han även kallas är en spelare som har en rätt så komplett verktygslåda där han kan bidra med både fysiskt spel samt finlir.

Välkommen till Clemensnäs Jesper, vad är det som lockat dig att skriva på för oss?
– Tackar! Jag har följt Clemensnäs matcher både från bänken och hemifrån soffan denna säsong och har sett en passion i laget som jag tycker om, det finns några spelare som varit på mig att få min underskrift och tillslut föll jag för grupptrycket!

Det verkar som du kommer att få axla en centerposition. Tror du det kommer vara en stor omställning att byta position?
– Det ska bli mycket kul att få spela center och bygga upp spelet på nytt igen, jag har spelat på denna roll förut (kanske 6-7 kilo lättare) men det ska nog gå fin fint!

Jag har ovan nämnt att du är en spelare med en rätt så komplett verktygslåda, hur skulle du själv beskriva dig som spelare?
–Jag skulle se mig själv som en allround spelare som oftast spelar med stort självförtroende och vinnarskalle.

Clemensnäs parkerar just nu på en 6e plats i serien, vad är din syn på det?
– Jag har svårt att riktigt sätta fingret på exakt var Clemensnäs ska ligga i serien, det enda jag vet är att från och med nu är det endast fullpott som gäller.

Slutspelet börjar närma sig, vad tror du om Clemensnäs chanser där?
– Jag ser chanserna till vinst i slutspelet som väldigt goda, det finns många vinnarskallar i laget vilket jag hoppas kan leda till framgång, och förhoppningsvis uppflyttning inför nästa säsong.

Till sist. Matte Stenberg anser sig själv vara Clemensnäs största profil, är han verkligen fortfarande det?
– Haha, Mattias Stenberg. Finns väl inte någon i Supertrean som inte vet vem han är? Om han inte är med i poängprotokollet så ligger han väl i toppen av utvisningsligan, han leder väl denna ganska klart nu eller hur ser det ut? Iallafall är han en karaktärspelare exakt som jag, vi syns båda på gott och ont. Profil, och profil. Jag måste ge Matte den rollen fortfarande så jag inte stukar hans självförtroende inför kommande slutspel!

Vi hälsar därmed Jesper Bergkvist välkommen till Clemensnäs (På grund av pappersstrul är han tyvärr inte spelklar till söndagens match mot IK Rutin).

Posted on 1 februari, 2014, in Clemensnäs IF. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

