Korpenlag aktuellt för Supertrean till hösten

EloDiesel
El & Diesels firande sedan man besegrat GIB Tigers efter straffar i fjolårets final i SBMK-serien.

El & Diesel har dominerat den Korpenliknande SBMK-serien de senaste åren.
Nu överväger laget att ta steget in i Supertrean till hösten.
– Vi har en del som är vältränade och sugna på att spela där, säger El & Diesels Mattias Renström.

El & Diesel leder SBMK-serien överlägset. Bortsett från 3–3 mot Kaffe Karlsson den gångna helgen, så har laget inte tappat poäng på hela säsongen. Och de flesta matcherna har slutat med tvåsiffriga segrar.
– Vi har varit överlägsna i år när GIB Tigers inte är med längre, säger Renström.
De stora segersiffrorna är en anledning till att El & Diesel funderar på att byta serie.
– Det skulle bli jämnare matcher i Supertrean. Där får vi slita för segrarna, säger Renström.
Han menar att det inte är taget något beslut i frågan, men att det har varit en hel del snack inom laget kring att byta serie till Supertrean.
– Vi har några som är sugna på det. Många har spelat 5 mot 5 och det är också en sak som lockar. I SBMK-serien spelar man 4 mot 4, säger Renström.
Hur skulle ni stå er i Supertrean tror du?
– Jag har dålig koll, men vi borde kunna vara ett mittenlag i alla fall. Det tycker jag.
Om det blir Supertrean, kommer ni att värva spelare då?
– Ja, då tror jag att vi behöver värva lite grann. Idag är vi runt tio spelare som tränar mycket. Vi skulle behöva bli fler.
Hur gör du om El & Diesel klivet in i Supertrean till hösten?
– Jag är gammal och grå (39 år, reds. anm.), men jag skulle kunna prova en säsong. Jag får träna upp mig i så fall, ha ha.
När bestämmer ni er för hur ni gör nästa säsong?
– Ganska snart, så att vi har ett lag och folk så det räcker.

Tabell SBMK-serien
Tabell SBMK


Posted on 26 februari, 2014, in Övrigt. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

