Clemens segerskytt: ”Jag var helt slut!”

Norgren
Clemensnäs Oskar Norgren avgjorde semifinalen mot GIB Tigers.

Oskar Norgren avgjorde semifinalen mot GIB Tigers med sitt distansskott i sudden death.
Han gladdes inte bara åt segern, utan även åt att matchen var över.
– Det kändes jävligt skönt! Jag var helt slut, säger han.

Clemensnäs ledde välförtjänt med 3–1 inför sista perioden.
– Det var väldigt jämt och spännande som alla andra möten vi haft med Tigers. Första och andra perioden tycker jag att vi har ganska stor kontroll över. Mycket tack vare vårt powerplay som helt sjukt är hundraprocentigt i slutspelet. Tredje perioden var deras. Tigers stressade oss och kunde kontra sönder oss, säger Norgren.
Tigers vände underläget till ledning 4–3, men Clemensnäs kvitterade. Tigers gick på nytt upp i ledning, men med bara 46 sekunder kvar av matchen kvitterade Jesper Bergkvist på nytt och matchen gick till förlängning.
– Det var strongt av oss att komma tillbaka två gånger i slutet av perioden, säger Norgren och fortsätter:
– Jespers kvittering var en väldig lättnad. Vi fick ny energi efter det målet och jag tror att det hjälpte oss att ladda om till sudden.

”Kanske inte bästa skottet”
Efter 1.10 kunde alltså Norgren avgöra matchen med ett skott från halvplan. Han berättar själv om målet:
– Jag fick bollen i mitten av banan av Jesper Bergkvist. Vi hade bra rull på högerkanten och jag såg att Tigers forward valde att stå kvar på högersidan. Samtidigt så såg jag att vi hade bra med trafik framför deras målis. Så jag valde att skjuta. Det kanske inte var det bästa skottet, men på Kaplan kan allt gå in och den här gången hade jag tur.
Hur kändes det när bollen gick in?
– Det kändes jävligt skönt! Jag var helt slut! Första tanken var ”Yes, nu slipper vi spela på Kaplan igen”.
Vilka tycker du var bra i Clemensnäs?
– Jag tycker att hela laget gjorde en väldigt bra match. Ingen vek ned sig när det väl gällde. Om jag ska ta ut några från mängden så är det vårt unga backpar, 17-åringarna Jesper Jacobsson och Simon Holmqvist. De visade prov på både spelsinne och förmåga att vara kalla i viktiga matchsituationer. Jag måste väl även nämna Jesper Bergkvist. Han kvitterar två gånger i slutet av matchen och tar för sig i försvarsspelet.

City i finalen
Nu väntar en final mot Citykamraterna. Och Norgren räknar med en jämn uppgörelse.
– Power- och boxplay kommer att vara avgörande. City är skickliga och har en massa rutin i dessa sammanhang . Men om vi fortsätter som vi spelat de senaste fem matcherna, så tycker jag att vi ska vinna, säger han.
Norgren tror att hans Clemensnäs har fördel av att finalen spelas i Eddahallen.
– Många av oss är uppväxta på Edda och den passar vårt spel bättre än Kaplan.
Vad minns du av de tidigare mötena med City?
– Första mötet vann de med 3–0. De var bättre på allt den matchen. Andra matchen vann vi med 8–0. Jag var själv inte med på den matchen så jag har inte så mycket att säga om den. Men det känns som att vi har tagit stora kliv under säsongen från första till andra matchen mot dem.

Posted on 18 mars, 2014, in Clemensnäs IF. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

Kommentera

